Četiri koraka do boljeg samopouzdanja

Samopouzdanje je za neke ljude prirodno dok drugi provedu čitav život boreći se sa njegovim nedostatkom. Nekada možete imati mnoštvo kvaliteta, čak i više od ljudi koje svakodnevno viđate na visokim i utjecajnim pozicijama, ali nemate dovoljno samopouzdanja da te kvalitete pokažete. Ono što je pozitivno jeste da se samopouzdanje može graditi i “vježbati”. U nastavku pročitajte četiri koraka koji će vam u tome i pomoći.

1. Mislite pozitivno i govorite sebi pozitivne stvari

Misliti pozitivno je jedno od najvažnijih pravila u sticanju samopouzdanja i vjerovatno ste ga već čuli ili pročitali mnogo puta. Ono što je interesantno jeste da nije dovoljno samo misliti pozitivno, već i govoriti sebi, ali i drugima pozitivno. U prevodu, umjesto da započnete rečenicu sa: “Ja ne mogu / Nisam baš dobar/dobra u tome” i slično, radije recite: “Trudit ću se da to naučim / Dobar/dobra sam u drugim stvarima, ali mogu postati bolji/bolja u toj konkretnoj.” Iako zvuči pomalo čudno i banalno, pozitivan stav u rečenicama koje govorite drugima i samom sebi će vaš mozak na indirektan način potaknuti na dobre misli i akciju, a to će vam pomoći da počnete više vjerovati sebi i svojim mogućnostima i konačno vas dovesti do boljeg samopouzdanja.

2. Prihvatite i učite na svojim greškama

Svi smo mi ljudi i niko nije savršen niti riječ savršenstvo ide zajedno sa rječju čovjek. Zapamtite, ne postoji jedna osoba na planeti Zemlji koja nekada u životu nije napravila grešku. Zbog toga, kada sljedeći put budete o sebi mislili sve najgore i kada budete preplavljeni negativnim emocijama zbog greške koju ste napravili, sjetite se da te iste misli i emocije dijelite sa “samo” sedam milijardi ljudi na svijetu. Griješiti je ljudski, svi griješe i – to je sasvim u redu. Oprostite sebi, krenite dalje i naučite lekciju iz svojih grešaka kako se one ne bi ponavljale. Zapamtite, ne postoji greška – samo škola.

3. Prestanite se porediti sa drugima

Ovo je lakše reći nego uraditi. Zašto? Zato što vas od malena uče da se trebate porediti sa drugima. Počev od roditelja koji vam u najranijem djetinjstvu govore da pojedete sve sa tanjira jer su vaš brat ili sestra sve pojeli, do osnovne, srednje škole i fakulteta gdje ste primorani porediti svoje znanje sa ostalim učenicima. Dalje se to nastavlja kroz posao gdje su stvari još beskrupuloznije i poslodavci često neće prezati od toga da vas javno porede sa nekim uspješnijim kolegom ili kolegicom. Ali, ono što je jako bitno za vas i što će pomoći vašem samopouzdanju i mentalnom zdravlju jeste da shvatite da je svako osoba za sebe. Svaka individua je bolja u određenim stvarim od druge i obratno. Ali to ne znači da jedna od druge manje vrijede. Budite autentični, volite svoje kvalitete ali i mane jer vas oni zajedno čine osobom koja jeste.

4. Postavite ciljeve i nagradite se

Ovo je vrlo praktičan način da poboljšate svoje samopouzdanje. Svi dosad navedeni koraci su više apstraktni i tiču se načina razmišljanja i upravljanja mislima. Ovaj korak će vam dati konkretne, jasne i “opipljive” rezultate koji će vam sigurno pomoći da unaprijedite svoju sliku o sebi. Uzmite papir i olovku i napišite svoje ciljeve. Ovdje je važno da to ne budu isključivo dugoročni ciljevi. Zapravo, bolje je da dugoročnih uopšte i nema na vašem spisku. Dakle, pišite kratkoročne ciljeve: dnevne, sedmične ili mjesečne. Trudite se da ne pišete ciljeve za vremenski period duži od tri mjeseca. Okačite papir na neko vidljivo mjesto tako da ga možete vidjeti što češće. Kako budete ispunjavali svoje ciljeve jedan po jedan, nagradite sebe. Nagrada ne mora biti luksuzno putovanje ili automobil. To može biti vaša omiljena čokoladica, može biti epizoda vaše najdraže serije ili odlazak sa prijateljima na piće. Važno je da svaki put kada ispunite jedan od zadataka i ciljeva koje ste napisali na taj list papira, proslavite sami sa sobom i pohvalite se jer ćete na taj način shvatiti da se ispunjavanjem tih “malih” kratkoročnih ciljeva približavate velikim i dugoročnim. I na to ćete biti ponosni.

(STUDOMAT.ba)