Devet primjera kako utječemo na naš mozak

Ljudski mozak je vjerovatno najmisteriozniji organ u našem tijelu. Naučnici konstantno uče nove činjenice o njegovom radu, ali on još uvijek krije mnoge tajne. Pročitajte neka od najsjajnijih otkrića posljednjih nekoliko godina u istraživanju mozga. Sigurno će vas iznenaditi.

  1. Čitanje trenira mozak

Oksfordski naučnici su dokazali da proces čitanja trenira kognitivne sposobnosti mozga. Takođe, aktivira područja koja se nisu koristila dugo vremena. Kada čitamo, krv ulazi u u oblast mozga koja je odgovorna za koncetraciju i kogniciju. Važno je napomenuti da se ovaj efekat ne javlja prilikom gledanja televizije ili igranja kompjuterskih igara.

  1. Slikarstvo poboljšava rad mozga

Studija je pokazala da slikarstvo i kontemplacija umjetničkih djela poboljšavaju interakciju između oblasti mozga i usporavaju starenje. Naučnici su proučavali uticaj umjetnosti na ljude od 62 do 70 godina. Polovina njih je uzimala kurs u istoriji umjetnosti, a druga polovina je uzimala kurs u slikarstvu. Slikarstvo je dalo jači rezultat od istorije umjetnosti.

  1. Romantična ljubav i majčina osjećanja su mnogo slični

Ispostavlja se da su, prema aktivnosti mozga, romantični odnosi i osjećanja majki veoma slični, ali postoje i razlike. Osjećaj anksioznosti i straha se smanjuje, a osjećaj euforije se povećava. Materinska ljubav aktivira oblasti odgovorne za stvaranje naklonosti.

  1. Obilje šećera u ishrani pogoršava pamćenje i smanjuje sposobnost učenja

Obilje fruktoze u ishrani usporava mozak i smanjuje njegovu sposobnost da uči, pamti informacije i koncetriše se. To je zato što višak šećera uništava neuronske veze u mozgu.Naučnici naglašavaju da je industrijski proizvedeni šećer mnogo štetniji (dodatak za bezalkoholna pića, začini, sosevi i hrana za bebe). Međutim, prozvodi koji sadrže omega-3 masne kiseline (masne ribe, orasi i riblje ulje) uklanjaju posljedice poremećaja.

  1. Trudnoća mijenja strukturu mozga

Naučnici su dokazali da trudnoća smanjuje količinu sive materije u oblastima mozga odgovornih za društveno saznanje i sposobnost da razumiju druge ljude. Sve ovo je potrebno za jačanje veze između majke i bebe, pomažu ženama da razumiju potrebe njenog djeteta, i primjećuju moguće spoljašnje opasnosti.

  1. Mozak je osjetljiv na dehidrataciju

Naš mozak je skoro 80% voda. Stoga, čak i umjereni gubitak tečnosti (oko 2%) smanjuje koncetraciju i budnost i dovodi do pogoršanja kratkoročne memorije i drugih kognitivnih sposobnosti.

  1. Ljubav i mržnja imaju mnogo zajedničkog

Britanski naučnici su otkrili da ljubav i mržnja potiču iz sličnih oblasti u mozgu. Međutim, za razliku od mržnje, ljubav značajno smanjuje aktivnost područja odgovornih za procjenu i logičko razmišljanje.

  1. Produženi stres uništava mozak

Smanjenje pamćenje u učenju su posljedice koje je hronični stres izazvao. Pored toga, on doprinosi i osjećaju iritacije, anksioznosti, napetosti i čestoj rastrojenosti.

  1. Hronični nedostatak sna pogoršava pamćenje

Naučnici sa Univerziteta Berkelej u Kaliforniji pronašli su ubjedljiv dokaz da nedostatak spavanja može pogoršati pamćenje i izazvati Alzheimerovu bolest. Tokom cijelog noćnog spavanja, moždane ćelije uklanjaju toksična jedinjenja opasna za naš mozak. Ako osoba nikada ne spava dovoljno, to ima razarajući efekat na njenu moždanu ćeliju.

 

Izvor: studomat.ba