Ojačajte svoje samopouzdanje

0
2
  • stvarno “ja” = ono što jesam
  • idealno “ja” = ono što bih želio/la biti (želje, nade)
  • očekivano “ja” = ono što bih trebao/la biti (dužnosti, obaveze)

Ukoliko se stvrano “ja” ne slaže s očekivanim ili idealnim “ja”, osoba će imati nisko samopouzdanje. Takve osobe se uglavnom osjećaju razočarano što nisu ostvarile svoje ciljeve, koje su postavile sebi ili koje su im drugi postavili.

Kod osoba s niskim samopuzdanjem, svakodnevni padovi i usponi vidno utiču na sliku o sebi, jer se osoba ne odvaja od svojih postupaka. Samooptužuju sebe za svaki pa i najmanji neuspjeh, jednom za zauvijek proglase sebe krivima, zaključe kako su bezvrijedni i nesposobni. Zbog negativnih pogleda na svijet imaju osjećaj da svi uspijevaju u onome što rade, osim njih samih.

Nedostatak samopouzdanja i vjere u sebe može stvoriti neželjene posljedice:

  • stvara osjećaj usamljenosti, povećava anksioznost i podloga je za razvoj depresije
  • onemogućava napredovanje i ozbiljno može ugroziti posao
  • umanjuje kvalitetu odnosa s drugima
  • potiče psihosomatske bolesti i različite ovisnosti

Samopouzdanje se može izgraditi

Samopuzdanje stičemo u djetinstvu i nadograđujemo kroz život. Najvažnije u procesu promjene je da jasno donesmo čvrstu odluku da ćemo promijeniti ono što nas ne zadovoljava. Svijest o vlastitom nezadovoljstu i spoznaja da sami sebe sprečavamo u napretku, predhodi odluci o promjeni. Mijenjati vlastito ponašanje nije uvijek ugodno i jednostavno. Kako bismo neučinkovita uvjerenja i ponašanja promijenili u učinkovita i zdrava za nas, bit će ponekad potrebno nešto više truda i želje kako bismo promijenili uvjerenja koja smo godinama gajili.

Vježba za izgradnju samopouzdanja

Jednostavne vježbe mogu snažno uticati na izgradnju samopouzdanja. Popunjavajući što pozitivnije jednostavne rečenice, osvijestite svoje najvažnije sposobnosti, postignuća i vještine:

  1. Nešto što dobro radim je…
  2. Ponosan/na sam na to što…
  3. Nešto što sam postigao/la je…
  4. Jedna od mojih najboljih karakteristika je…
  5. Pozitivni i realistični cilj kojem težim je…

Napišite odgovore na papir i stavite na vidno mjesto. Čitajte to što ste napisali barem jednom dnevno, kako biste se podsjetili na sposobnosti i kvalitete koje posjedujete.

Negativna uvjerenja o sebi ste godinama ponavljali, toliko da ste povjerovali u njih, i sad su ona postala dio vašeg nesvjesnog uma. Sad vam preostaje osvijestiti i ponavljati sebi svoje pozitivne karakteristike. Učenje je proces ponavljanja sve do automatizma. Zato učite i sve ono dobro o sebi!

Iako se ova vježba čini jednostavnom, u praksi se pokazalo da je većina ljudi slabo svjesna svojih pozitivnih karakteristika. I ako su ih svjesni, teško ih izgovaraju na glas, teško im je pričati o tome šta dobro rade, šta umiju – jednostavno osjećaju stid. Oni se uglavnom ne upuštaju u nove situacije koje bi im mogle donijeti uspjeh, boje se ili ih je sram. Tako da ne doživljavaju uspjehe, manje ili veće, a bez uspjeha nema ni izgradnje samopuzdanja.

Zbog toga probudite i potičite doživljaj uspjeha – uvažavajte male korake, imajte strpljenja za vlastitu postupnost i proces promjene, budite realistični u očekivanjima i ne odustajte pri neuspjehu.

 

Obrada: HUM.ba

Izvor: www.samopouzdanje.org

 

 

OSTAVITI ODGOVOR