Kako sam postao ranoranilac?

0

Otkrio sam da je buđenje rano ujutro jedna od najboljih stvari koju sam učinio otkako sam promijenio svoj život nedavno, tako da sam odlučio da podijelim svoje savjete sa vama. Upravo sam objavio članak o svojoj jutarnjoj rutini, pa sam pomislio da će vas interesovati kako uspijevam da se budim u 4:30h ujutro.

Dugi niz godina sam se budio kasno. Volio sam da se naspavam. A onda su se stvari promijenile, jer sam morao da se budim između 6 i 6:30h kako bih pripremio djeci sendviče i spremio ih za školu. Međutim, kada sam prošle godine odlučio da treniram za svoj prvi maraton, donio sam odluku da trebam početi sa trčanjem ujutro ako želim da imam imalo vremena za svoju porodicu.

Tako da sam započeo sa uvođenjem ranog buđenja u svoje navike. Započeo sam sa buđenjem u 5:30h, a onda u 5:00h. Upravo nakon što mi je to postalo navika, počela se javljati potreba da se budim u 4:00h ili 3:30h za rano trčanje na duge distance, ali uslijed ranije uvedene navike to mi nije pravilo problem. I tako, prošlog novembra, kada sam odlučio da učestvujem na NaNoWriMo (Nacionalni mjesec pisanja romana), donio sam odluku da se budim u 4:00h kako bih pisao barem jedan sat dnevno. Sada kada sam završio sa svojim ciljem pisanja romana, više nemam potrebu da se budim tako rano, ali sam se zadovoljio sretnim kompromisom i budim se u 4:30h. Nekim danima, kada sam baš umoran (ako kasno legnem spavati), probudim se u 5:00h ili 5:30h, ali to je i dalje ranije od onoga kako sam se prije budio.

Ispod su moji savjeti o tome kako da postanete ranoranioci:

Ne pravite nagle promjene.

Započnite polahko. Počnite se buditi samo 15-30 minuta ranije nego što ste navikli. Navikavajte se na to nekoliko dana. Potom otkinite još 15 minuta. Radite ovo postepeno dok ne stignete do svog zadanog cilja.

Dozvolite sebi da legnete ranije.

Možda ste navikli da ostajete budni do kasno, vjerovatno gledajući TV ili surfajući internetom. Međutim, ukoliko nastavite sa ovom navikom dok se pokušavati buditi ranije, odustat ćete prije ili kasnije. Ukoliko se probate rano probuditi, samo ćete se skrhati i nastavićete spavati do kasno, pa ćete morati početi ispočetka. Predlažem vam da idete u krevet ranije, čak i ako mislite da nećete zaspati, i da čitate dok ste u krevetu. Ako ste zaista umorni, vrlo je moguće da ćete zaspati brže nego što mislite.

Stavite svoj alarm daleko od kreveta.

Ako je odmah pored vašeg kreveta, samo ćete ga ugasiti ili ćete pritisnuti snooze (odgoditi zvono za kasnije). Nikada ne pritišćite snooze. Ako je daleko od vašeg kreveta, morat ćete ustati iz kreveta da biste ga ugasili. Do tad ste se već razbudili. Sada sve što trebate jeste da ostanete budni.

Izađite iz spavaće sobe čim ugasite alarm.

Ne dozvolite sebi da opravdavate povratak u krevet. Samo se natjerajte da izađete iz sobe. Moja navika je da upadnem u kupatilo i obavim nuždu. Do trenutka kada sam to učinio, pustio vodu i oprao ruke te pogledao u svoju ružnu gubicu na ogledalu, već sam dovoljno budan da se suočim sa danom.

Ne trudite se da „razumno postupate“.

Ako dozvolite svome mozgu da vas nagovara da odustanete od buđenja rano, nikada nećete uspjeti. Ne dopustite da vam povratak u krevet bude opcija.

Dopustite sebi da se „pošteno“ naspavate jednom u nekoliko.

Uprkos onome što sam rekao u prethodnoj stavci, jednom u nekoliko je lijepo naspavati se. Sve dok to nije ono što redovno činite. Ja to praktikujem jednom sedmično ili slično tome.

Učinite da vam rano buđenje postane nagrada.

Da, ono može izgledati da se prisiljavate da činite nešto što je teško, ali ako to učinite prijatnim, uskoro ćete se radovati što ćete se rano probuditi. Moja nagrada je znala biti vruća šolja kafe i čitanje knjige. Nedavno sam izbacio kafu, ali još uvijek uživam u čitanju knjige. Neke druge nagrade mogu biti ukusna poslastica za doručak (voćni jogurt! njam!) ili posmatranje izlaska sunca, ili meditiranje. Pronađite nešto u čemu uživate, i dopustite sebi da to radite kao dio svoje rutine.

Iskoristite prednost cijelog tog slobodnog vremena.

Nemojte se buditi sat ili dva ranije samo kako biste čitali blogove koje pratite, osim ako je to vaš glavni cilj. Nemojte se rano probuditi i protračiti to slobodno vrijeme. Napravite veliki iskorak na početku svoga dana! Ja volim da to vrijeme koristim da pripremim svojoj djeci sendviče, da isplaniram ostatak svoga dana (kada postavljam svoje 3 najvažnije stvari za obaviti), da vježbam ili meditiram, i da čitam. Dok nastupi 6:30h, ja sam već uradio više nego što mnogi ljudi urade tokom cijelog dana.

Uživajte u svitanju.

Koliko god možete, gledajte kroz prozor (ili još bolje – izađite vani!) i posmatrajte kako nebo pali svoje svjetlo. I tako je tiho i mirno. Ovo je sada moj najdraži dio dana. Ustajanje rano je samo za sebe meni nagrada.

 

Autor: Leo Babauta

Prijevod i obrada: HUM.ba

OSTAVITI ODGOVOR